1. Hva arrangerer dere under OPP?
Under årets OPP skal vi prate litt om hvordan vi jobbet med å bygge merkevare fra scratch sammen med Fjordtind Hotels. Vi kommer til å snakke om prosessen vi var gjennom og hvordan arbeidet med innsikt og strategi formet merkevareidentiteten til hotellkjeden. Det er ikke hver dag man får være med på å skape noe helt i fra bunnen av, og det kan være både fryktelig gøy og spennende, men også litt skummelt!
2. Hvorfor er det viktig med tempo?
Når tidene er usikre gjelder det å henge med i svingene, se etter muligheter og hive seg rundt når de dukker opp og kapitalisere. Det krever en viss årvåkenhet, optimisme og vilje til å omstille seg i raskt tempo når omstendighetene krever det. Noen ganger hjelper det også å få noen fra utsiden av organisasjonen til å bidra med et nytt blikk og nye ideer. Å raskt kunne sette sammen et lite og smidig team for å utforske nye muligheter eller løse en floke ser vi er verdifullt for mange av kundene våre.
3. Hvilket tema opptar kundene deres nå?
Kundene våre er ofte opptatt av å skape gode og engasjerende opplevelser for sine kunder igjen. De ønsker en helhetlig bruker- eller kundeopplevelse som er engasjerende på tvers av kanaler. Sammen med kundene våre jobber vi derfor mye med å ta et steg eller tre tilbake og se grundig på produkt og tjeneste. Ofte har man ett sett med fordommer og antagelser rundt hva disse skal være, hvordan de skal se ut og hva brukeren ønsker. Kundene våre har blitt veldig flinke til å stille "dumme" spørsmål: Hva er det egentlig vi gjør? Hvorfor gjør vi dette? Må vi gjør det på akkurat denne måten? Slike spørsmål er ofte veldig produktive, spesielt i motgangstider.
Info og påmelding til "Designtenking i omstillingsprosesser"